Keep it simple – også i Simplero
Jeg vil blot lige slå et lille slag for, at du holder alt så simpelt som muligt.
Perfect is the enemy of done!
Det er så vigtigt et budskab…
Når du skal lave en landingpage, en salgsside, en signupside, et membership site, en side på din hjemmeside, eller what ever, du skal lave, så skal du vide, hvad dit budskab er, og så skal du formidle det!
Jeg ser ofte, at soloselvstændige – store som små – lader sig stoppe af, at de ikke kan sætte det rigtigt op, eller ikke kan overskue, hvad der skal på siden, eller ikke kan lave teknikken pæn nok selv – osv osv osv.
Men jeg siger hver gang;
INDHOLDET er vigtigste. Budskabet skal være på siden, så er udseendet mindre vigtigt – i hvert fald ikke din 1. prioritet, og i hvert fald ikke det, som skal stoppe dig.
Min anbefaling til indhold
Dette er blot en liste over ting, som jeg mener, du skal skal dække på en side – træk selv fra alt efter, hvad siden handler om.
Naturligvis skal signup sider ikke have det hele med, men det kan du nok godt selv regne ud. Ellers skriv og bed om hjælp.
- Overskrift/titel – fang gerne modtagerene allerede her!
- Intro: fortæl hvad de kommer til at læse mere om på siden
- Billeder – som fortæller noget om indholdet
- Hvorfor skal modtageren læse videre? Måske endda købe?
- Hvem er det til? Fortæl det!
- Hvad gør indholdet / produktet for læseren? Fortæl det!
- Hvad før modtageren praktisk?
- Hvordan foregår det før, under og efter købet?
- Detaljeret indhold
- Fordelene ved formen på produktet
- Besvar modtagers spørgsmål allerede nu. Måske i en FAQ eller lignende.
- Igen: hvem er det til – nye vinkler
- Hvem er det ikke til?
- Hvem er du? BILLEDE af dig tak!
- Hvordan og hvornår starter produktet?
- Pris
- Evt.
Det var blot forslag – og overvej om det hele skal med på din(-e) side(-r).
Skriv en kommentar
Want to join the discussion?Feel free to contribute!